مد تصویر برداری High Resolution چیست ؟

مد تصویر برداری High Resolution چیست ؟

مد تصویر برداری High Resolution چیست ؟

اگر از استفاده کنندگان تجهیزات ژئوفیزیکی همانند GPR ، مگنتومتر ، رزیستیویته متر و حتی PI (پالسی) هستید ، احتمالاً طبق تجربه متوجه شده اید که تجهیزات مورد استفاده، ممکن است برخی از اهداف مورد کاوش شما ( چه تاسیسات شهری باشد چه کانی های معدنی ) را ندیده باشند یا اطلاعات مناسبی در مورد آن به شما ارائه نکرده باشند !

البته این مشکل در بخش تاسیسات بسیار مشهود تر است زیرا ما با اهداف به نسبت کوچکتری سر و کار داریم که در اعماق زمین دفن شده اند . بسته به اینکه از چه روش اکتشافی بهره می بریم ، عوامل مختلفی در این عدم موفقیت دخیل هستند .

در این مطلب ما به بررسی عاملی به نام رزولوشن می پردازیم و راه حلی را برای آن بیان می کنیم . برای درک بهتر این موضوع باید با چند تعریف در حوزه کیفیت تصاویر دیجیتالی آشنا شویم . در تصاویر دیجیتالی کوچکترین جزء تصویر را پیکسل یا نقطه می نامند و هرچقدر تراکم این پیکسل ها در یک سطح مشخص ( مثلاً یک سانتیمتر مربع ) بیشتر باشد ، کیفیت آن تصویر دیجیتالی بیشتر است . تراکم این پیکسل ها در یک سطح مشخص را رزولوشن تصویر می نامیم که هرچه این رزولوشن بالا تر باشد کیفیت تصویر بالاتر است .( البته تعاریف مختلفی در مورد رزولوشن بیان شده است ولی منظور ما همین تعریف بالا می باشد) به عنوان مثال فرض کنید 2 عدد دوربین عکاسی دیجیتالی دارید که یکی دارای 2 مگاپیکسل و دیگری دارای 20 مگا پیکسل رزولوشن می باشد ، امروزه اکثر ما می دانیم که یک دوربین با رزولوشن 20 مگا پیکسل کیفیت تصویر بسیار بالاتری نسبت به یک دوربین 2 مگا پیکسل دارد و جزئیات بیشتری را به نسبت دوربین اول نمایش می دهد .

تقریباً همین روال نیز در مورد تجهیزات ژئوفیزیکی صدق می کند . برخی روش های اکتشافی ذاتاً رزولوشن بالایی ندارند و نمی توانند جزئیات مناسبی از اهداف مورد کاوش به ما بدهند و برخی دیگر می توانند اطلاعات مناسبی را به ما بدهند اما به شرط اینکه سیستم طراحی شده چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری بتواند از این شرایط ذاتی استفاده مفید را ببرد و یک تصویر ویژوالایز شده با کیفیت را به اپراتور خود ارائه دهد .

شرکت چشم زیر سطح یک مد تصویربرداری جداگانه به نام مد High Resolution را ابداع کرده است که می تواند یک تصویر ویژوالایز شده با رزولوشن بالا را به شما ارائه دهد که از دو منظر قابل بحث است ، اینکه در عمل تفاوت بسیار محسوسی با دستگاه های همکلاس خارجی دارد که اکثراً از مد تصویر برداری استاندارد یا نرمال استفاده می کنند و دوم اینکه در مقابل تجهیزات GPR ( که ذاتاً رزولوشن بالا هستند ) مزایای بسیار مفیدی در محیط عملیاتی دارد که تجهیزات GPR از آن بی بهره اند .

دو محصول REAL SCAN 1000+ V3 و X-FIRE دارای مد تصویربرداری High Resolution هستند . برای اینکه در مورد مد High Resolution اطلاعات کامل تری دریافت کنید و دقیقاً متوجه شوید چه مزایایی نسبت به تجهیزات معمول پیدا خواهید کرد ، می توانید از همکاران ما درخواست وقت مشاوره حضوری نمایید .

برای ارتباط با کارشناسان چشم زیر سطح با شماره زیر تماس بگیرید:

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
اسکنر زمین
اخبار و مقالات

از کجا بهترین اسکنر زمین را با جدیدترین تکنولوژی بخریم؟

قطعاً با خریدن یک اسکنر زمین یا همان اسکنر زیر سطحی پیشرفته و تصویری می‌توانید …

دستگاه لوله یاب فلزی
اخبار و مقالات

عملکرد دستگاه لوله یاب فلزی هوشمند چگونه است؟

دستگاه لوله یاب فلزی – امروزه تجهیزات مختلفی برای لوله یابی قابل استفاده می باشند. …

دستگاه ژئوفیزیک
اخبار و مقالات

دستگاه ژئوفیزیک چه کاربردی دارد؟

دستگاه ژئوفیزیک در واقع دستگاهی است که از طریق روش های مختلف ژئوفیزیکی به قصد …