تکنولوژی افزایش عمق نفوذ X-FIRE چیست ؟

تکنولوژی افزایش عمق نفوذ X-FIRE چیست ؟
تکنولوژی افزایش عمق نفوذ

تکنولوژی افزایش عمق نفوذ X-FIRE چیست ؟

یکی از مشکلاتی که تجهیزات ژئوفیزیکی با آن درگیر هستند ، نامعلوم بودن ماکزیمم عمق نفوذ در خاک و یا کاهش های ناگهانی عمق نفوذ و همچنین تفاوت شدید بین عمق نفوذ محاسباتی و عمق نفوذ عملیاتی می باشد . البته بسته به اینکه از چه روش ژئوفیزیکی برای اکتشاف بهره می بریم ، درصد این مشکلات نیز متفاوت خواهد بود .

مشکل در آنجا حادتر می شود که ما مجبور باشیم پروژه های مختلف را در کشور پهناوری مثل ایران انجام دهیم که به لحاظ جغرافیایی دارای خاک هایی با ترکیبات شیمیایی بسیار متنوع می باشد. به عنوان مثال حتی بدون آنالیز تخصصی خاک نیز می توان تفاوت ظاهری بین خاک های استان های مازندران و گیلان را با استان های یزد و سیستان و بلوچستان را تشخیص داد .

در واقع خاک می تواند از ترکیبات شیمیایی بسیار متنوع و بعضاً غیر قابل پیش بینی برخوردار باشد که همین غیر قابل پیش بینی بودن ترکیبات خاک یکی از مهم ترین عوامل تغییرات یا کاهش عمق نفوذ تجهیزات ژئوفیزیکی می باشد .همچنین یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث کاهش عمق نفوذ شود وجود رطوبت شدید در خاک می باشد .

X-FIRE

البته متخصصین در علوم زمین شناسی و معدن و ژئوفیزیک کاربردی با روش های تحلیل چنین شرایطی آشنا می باشند ولی کاربران دیگر حوزه ها مثلاً حوزه بازرسی تاسیسات با این مسئله آشنایی کمی دارند .

شرکت چشم زیر سطح یک راه حل برای افزایش عمق نفوذ در شرایط مشکل زا ارائه داده است بدین صورت که هنگامی که اپراتور متوجه کاهش عمق اکتشاف می شود با فعال کردن تکنولوژی افزایش عمق نفوذ X-FIRE یا Mini FIRE می تواند به کاوش خود ادامه دهد .

دو محصول GPi SCAN 100 UPG و X-FIRE دارای تکنولوژی افزایش عمق نفوذ هستند .

در دستگاه GPi SCAN 100 UPG این تکنولوژی به نام Mini FIRE و در X-FIRE به همان نام X-FIRE در دسترس شما می باشد که البته امکانات X-FIRE از امکانات Mini FIRE بیشتر است .

در واقع در این تکنولوژی مدارات الکترونیکی جدیدی به تجهیزات اضافه شده است که شما می توانید بنا به نیاز خود آنها را فعال یا غیر فعال نمایید .

برای اینکه در مورد تکنولوژی افزایش عمق نفوذ ، اطلاعات کامل تری دریافت کنید و دقیقاً متوجه شوید چه مزایایی نسبت به تجهیزات معمول پیدا خواهید کرد ، می توانید از همکاران ما درخواست وقت مشاوره حضوری نمایید.

برای ارتباط با کارشناسان چشم زیر سطح با شماره زیر تماس بگیرید:

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
اسکنر زمین
اخبار و مقالات

از کجا بهترین اسکنر زمین را با جدیدترین تکنولوژی بخریم؟

قطعاً با خریدن یک اسکنر زمین یا همان اسکنر زیر سطحی پیشرفته و تصویری می‌توانید …

دستگاه لوله یاب فلزی
اخبار و مقالات

عملکرد دستگاه لوله یاب فلزی هوشمند چگونه است؟

دستگاه لوله یاب فلزی – امروزه تجهیزات مختلفی برای لوله یابی قابل استفاده می باشند. …

دستگاه ژئوفیزیک
اخبار و مقالات

دستگاه ژئوفیزیک چه کاربردی دارد؟

دستگاه ژئوفیزیک در واقع دستگاهی است که از طریق روش های مختلف ژئوفیزیکی به قصد …